Wednesday 29 December 2010

gyaru VS ulzzang (in general)



Honnan ered a kifejezés?
gyaru Az angol gal(csaj) szó félreírása. A hetvenes években egy népszerű farmermárka volt a Gals, a következő szlogennel: "Nem élhetek férfiak nélkül.". A gal szó később divatkedvelő tinédzserekre és fiatal nőkre ragadt.
ulzzang Az ulzzang kifejezés jelentése "szép arc". Szlengszó, melyet leggyakrabban az interneten használnak. 

Kik ők általában?
gyaru Fiatal lányok és nők, akik érdekeltek a divatban. Gyakran nem szeretnek dolgozni és nem akarnak házasodni, ezért gyermetegnek titulálják őket.
ulzzang Fiatal lányok és fiúk, saját internetes profillal és esetenként rajongótáborral. Az ulzzang címért online szépségversenyeken vesznek részt.

Mik a külső ismertetőjegyeik?
gyaru Barnított bőr (,bár ez mostanság már nem annyira divat), erős smink, műszempilla és körlencse. Festett haj, általában sötétszőke és barna.
ulzzang Fehérített bőr, halvány smink, körlencse, esetenként műszempilla. Természetes árnyalatú hajszín.

Általános póz?
gyaru "Egg-póz": széttárt karok, nyitott tenyér, nagymosoly.
ulzzang "Kacsaszáj". Erről nem is kell többet mondanom.

Egyéb?
gyaru Társadalmi szinten "kiközösítettek", a konzervatívabb emberek lenézik őket. Ugyanakkor sokan modell-pályára lépnek. Ezek a gyaruk már nem olyan polgárpukkasztóak.
ulzzang Sokukból modell, színész vagy énekes válik. Általában felnéznek rájuk az emberek.

5 comments:

Viccu said...

nem akarok beleszólni de az uljjangról jobban a fujisu.gportal.hu-n jól levannak írva dolgok és nem igaz hogy csak kacsa szájaznak, a feizl ami ilyen. meg nem mindegyik rendelkezik természetes hajszínnel :3

Timi said...

Ez egy általános, ~egyszerűsített~ leírás. ^^" Nem minden ulzzang kacsaszájazik, ahogy nem minden gyaru csokibarna... (Címben külön "in general".) Valamint nem azt mondtam, hogy "csak kacsaszájaznak", hanem hogy elég sokan. Saját tudásból és wikipédiából írtam a bejegyzést és eszemben sincs egy másik oldalról lemásolni az infókat. Ő úgy írta, én így. :)

Viccu said...

a wikipédia egy sz*r XD, én csak ennyit mondok róla, csak hogy onnan szemezgetni, hát tudom hogy nem csoki barnák azért mind, az már szerintem nem szép. És értem >< csak nem szeretem ha olyan furán van leírva és így kezdi el követni az ember ezt a irányzatot >< bocsánat.

Timi said...

Szerintem ha valaki ulzzang akar lenni, nem ezt a leírást fogja támpontként használni. Átírtam egy kicsit, néhol tényleg rosszul fogalmaztam. :)
(Valamint Wikipedia iz dö GOD, mert anélkül bebuktam volna pár házidogát meg hasonlót. :D Persze nem minden szempontból csudijó.)

Viccu said...

Igen pár szempontból tényleg, de néha sok marhaság is van fent, aztán hoppá :"D. Bár én onnan csak még régen Japánról infó házidogát írtam áltba..